• lt
  • ru
  • en

Per metus parduoda apie dvi dešimtis naujų laivų

Vienose rankose visą paslaugų paketą – nuo laivo, jo detalių ir aksesuarų pardavimo iki remonto, saugojimo ir pagalbos vandenyje – sutelkusi UAB „Laivo sandėlis“ stiprina tiek prekybos, tiek laivų serviso veiklą. Praėjusių metų pabaigoje bendrovė atidarė naują parduotuvę Vilniuje, o Klaipėdoje investavo į laivų priežiūros centro plėtrą ir atnaujinimą.

V.Lapuzovas
Vitoldas Lapuzovas, „Laivo sandėlio“ direktorius. Algimanto Kalvaičio nuotrauka.

Vitoldas Lapuzovas, „Laivo sandėlio“ direktorius: „Pramoginių laivų prekybos rinka Lietuvoje auga pamažu. Per metus parduodame iki 20 naujų 5–8 m ilgio katerių bei vos 1–2 ilgesnius nei 10 m pramoginius laivus.“

Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) veikiančio laivų priežiūros centro plotas išplėstas 600 kv. m, atnaujintos dažymo kameros, kita įranga. „Laivo sandėlis“, kurio pagrindinė akcininkė yra skirtingų profilių laivų priežiūros įmones Baltijos šalyse vienijanti UAB „Garant Group“, tam skyrė apie 100.000 Eur investicijų.

Greta serviso uostamiestyje veikia ir pagrindinė „Laivo sandėlio“ parduotuvė, daug metų buvusi vienintelė.

Vitoldas Lapuzovas, „Laivo sandėlio“ direktorius, pasakoja, kad minčių atidaryti parduotuvę Vilniuje turėta seniai, tačiau stabdė nemenkas investicijų poreikis.

„Ryžtis plėtrai paskatino atrasta partnerė – žvejybos parduotuvių tinklą valdanti UAB „Kotas“. Ji pasiūlė kartu nuomotis patalpas ir po vienu stogu sutelkti žvejybai bei laivybai skirtus produktus. Ši mintis mums pasirodė patraukli, be to, įvertinome, kad pasidalijus sąnaudas dirbti bus paprasčiau, todėl kartu investavome į naujos prekybos vietos atidarymą“, – nurodo pašnekovas.

Rūpinasi ir priežiūra

Ponas Lapuzovas skaičiuoja, kad Lietuvoje pramoginių laivų ir jų detalių prekyba užsiima iki dešimties įmonių.

Tačiau, anot jo, beveik visos jos orientuojasi tik į pardavimą: „Visi nori laivą parduoti, o dėl tolesnės profesionalios jo priežiūros užtikrinimo nesuka galvos. Mes, atvirkščiai, einame kitu keliu: savo klientams ne tik parduodame prekę, bet ir siūlome visą paslaugų paketą: nuo laivo techninės priežiūros, saugojimo žiemą iki navigacijos mokymo ar seno laivo atpirkimo.“

Pastaruosius trejus metus „Laivo sandėlio“ metinė apyvarta laikosi panašaus lygio ir siekia apie 3 mln. Eur. Apie 70% apyvartos krepšelio užima iš pardavimo gaunamos pajamos, o 30% – pajamos iš serviso paslaugų.

„Laivo sandėlio“ vadovas atkreipia dėmesį, kad pramoginių laivų prekybos rinka Lietuvoje kasmet pamažu auga. Ponas Lapuzovas skaičiuoja, jog bendrovė per metus parduoda iki 20 naujų 5 m ilgio katerių bei vos 1–2 ilgesnius nei 10 m pramoginius laivus.

Bendrovė bendradarbiauja su didžiausiomis Europos pramoginių laivų statyklomis. Dažniausiai jos gamina laivą pagal kliento užsakymą, tačiau parduotuvėje stengiamasi turėti bent penkis sukomplektuotus laivus, jei klientas nenori laukti.

Statyba trunka mėnesį

Paprašytas prisiminti vieną brangiausių parduotų laivų, verslininkas mini vasarą Nidos prieplauką puošiančią 17 m ilgio motorinę jachtą „Loreta“, kurią užpernai vienas verslininkas įsigijo už daugiau nei 1 mln. Eur.

Sergejus Pigarevas, „Garant Group“ komercijos direktorius, užsimena, kad šiuo metu panašaus dydžio laivais domisi dar keli pirkėjai.

Kai renkamasi tokį solidų pirkinį, „Laivo sandėlio“ vadovai su klientais vyksta į gamyklą, kur išsirenkamas norimas modelis, su dizaineriais aptariami visi pageidavimai dėl interjero sprendimų.

„Katerio statyba paprastai trunka apie mėnesį, tačiau rinkimosi procesas yra ilgesnis. Maksimaliai stengiamės išsiaiškinti kiekvieno pirkėjo pageidavimus, kad galėtume pasiūlyti geriausiai juos atitinkantį laivo komplektavimą. Nebūna taip, kad tas pats laivas tiktų ir žvejybai, ir komfortabiliam poilsiui su šeima, todėl labai svarbu išsiaiškinti prioritetus, nusistatyti apytikrį biudžetą, kuris daugeliu atveju gerokai išauga pradėjus komplektuoti laivą, nes apetitas auga bevalgant“, – šypsosi pašnekovas.

Ponas Pigarevas sako, kad atidžiai seka rinkos naujoves, kasmet dalyvauja dviejose svarbiausiose pasaulyje vandens sporto, katerių ir jachtų parodose. Viena jų vyksta Diuseldorfe laivybos sezono pradžioje, o kita sezono pabaigoje – Kanuose. Įvairius renginius savo klientams, kuriuose pristatomi nauji laivų modeliai, nuolat organizuoja ir pačios laivų statyklos.

Trūksta infrastruktūros

Ponas Pigarevas sako, kad pramoginei laivybai šalyje populiarėti padėtų didesnis valdžios dėmesys: „Iš esmės laivyba Lietuvoje suklestės tik tada, kai valdžia ir verslas ims dirbti tandemu. Kol kas pasigendame dėmesio šio sektoriaus plėtrai. Lietuvos vidaus vandenų būklė nė iš tolo nepanaši į padėtį Vakarų Europoje, pas mus visiškai neišplėtota vandens transportui reikalinga infrastruktūra.“

Pašnekovas šalyje pasigenda ir uostelių, jachtų prieplaukų. Klaipėdoje ilgus metus veikė tik vienas Pilies uostas, kuriame jachtos ir pramoginiai laivai vasarą sunkiai tilpdavo. Šią vasarą jachtas jau priims ir rekonstruotas Smiltynės jachtų klubas.

„Laivo sandėlis“ taip pat svajotų valdyti jachtų klubą ir veiklą vykdyti šalia vandens. Pagal tokį modelį dirba pagrindiniai bendrovės konkurentai – Rygoje veikiantis Laivų centras. Latvių įmonė turi savo bazę prie vandens, valdo jachtų klubą, todėl laivų remonto paslaugas teikia ir iš kitų šalių į uostelį atplaukiančioms jachtoms.

Pašnekovai sako, kad ateityje yra planų dar vieną uostelį Klaipėdoje kurti buvusio Memelio miesto teritorijoje.

„Jei šie planai virs realybe, sieksime tapti jo operatoriais. Tai mūsų verslui suteiktų naujų galimybių. Matome nišą užsienio katerių priežiūros srityje. Esame patrauklūs švedams, kurie čia tikrai plauktų taisyti katerių dėl gerokai mažesnės kainos. Švedijoje laivų serviso valandinis įkainis prasideda nuo 70 Eur, o pas mus kainuoja perpus mažiau“, – verslo nišą įžvelgia p. Pigarevas.

Milda Ancevičė
Klaipėdos regiono korespondentė
„Verslo žinios“ / 2016-02-15