Suomijos Transporto Agentūra priėmė „Polaris“ – pirmą pasaulyje SGD varomą ledlaužį iš „Artech Helsinki“ laivų statyklos.
Pranešama, kad laivo hibridiniai varikliai gali naudoti SGD arba mažo sieringumo dyzeliną generuojant elektros energiją trims Azipod varytuvams. Toks sprendimas atitinka IMO reikalavimus sieros oksido emisijai Baltijos jūroje. Ledlaužis suprojektuotas laužti ledą iki 1,8 m storio3,5 mazgų greičiu.
Arctech Helsinki laivų statyklos direktorius Esko Mustamaki sako, kad ledlaužis Polaris ypač universalus laivas. Jis gali dirbti užšalusioje Baltijos jūroje naudodamas dujas arba dyzelinį kurą. Mes džiaugiamės turėję galimybę pastatyti šį laivą, kuris aptarnaus Suomijos uostus žiemos navigacijos metu.
Laivas suprojektuotas tarnauti mažiausiai 50 m kaip ledlaužis, naftos nuotekų surinkėjas ir gelbėjimo laivas.
Laivo ilgis 110 m, 9300GT – tai didžiausias Suomijos ledlaužis nuo 1994 metų.
Techniniai duomenys:
Ilgis 110 m
Plotis 24,4 m
Grimzlė 8 m
Greitis 17 mazgų
GT -9300
Dedveitas – 3000
Įgula 16 (+8)
Klasifikacinė bendrovė – Lloid‘s Register
Ledo klasė PC4
Pagrindiniai varikliai Wartsila 2X6000 kw; 2X4,500 kw; 2X1,280 kw – visi dvigubo kuro
Varytuvai ABB Azipod 2X6,500 kw, 1X6000 kw
SGD talpos – 2X400 m3
„Motorship“ naujienos
LLSRA vertimas