SEA Europe LAIVŲ STATYBOS RINKOS MONITORINGAS FY 2014
Pranešimas Nr.38 – 2015 balandis
LAIVŲ STATYBOS RINKA
Pasaulinis užsakymų portfelis, po penkių metų kritimo, sąlygoto 2008 m. finansų ir ekonominės krizės, auga jau antrus metus iš eilės. Užsakymų portfelyje 6148 laivai, 108 Mln. CGT, jų vertė – 316 Mlrd.USD. Praėjusiais metais, visame pasaulyje, naujų laivų užsakymai, lyginant su 2013 m., sumažėjo. Lyginant pagal tonažą (CGT), Europos ir Japonijos laivų statyklose užsakyta 27% daugiau nei 2013m., o Kinijoje ir Pietų Korėjoje atitinkamai 20% ir 30% mažiau. Pasaulinė produkcija 2014 m., palyginus su 2013 m. sumažėjo. Pagrindinėse Azijos šalyse produkcijos lygis sumažėjo, o Europos laivų statyklos pastatė daugiau laivų nei 2013 m.
Pagal laivų skaičių ir tonažą 2014 m. Kinija lyderiavo, Pietų Korėja gavo daugiausiai pajamų, o Europa – trečia su 19 Mlrd. naujų užsakymų ir 38,2 Mlrd. USD užsakymų portfelyje.
Kinijos vyriausybė palaiko laivų statyklas kurios restruktūrizuojasi ir atsinaujina, finansuoja laivyno atnaujinimo programą bei investuoja į pažengusius laivus ir ofšorinę industriją.
Pietų Korėja, susidūrusi su finansinėmis problemomis, stengiasi atstatyti laivų statybos industriją, kurdama naują eko-laivų fondą bei ieškodama kvalifikuotų užsienio darbininkų.
Japonija, palaikoma vyriausybės, gerina savo pozicijas pasaulinėje rinkoje įeidama į gynybos ir ofšorines rinkas.
Europos industrija pirmauja inovacijų srityje, didina konkurencingumą ir ieško naujų galimybių ekologiškų ir saugių technologijų srityse.
Žemos naftos kainos ženkliai sumažino laivybos paslaugų kainas.
Manoma kad dalis ofšorinių ir naujų statybų projektų bus sustabdyta.
ČIA PATEIKTOS RAPORTO GAIRĖS, VISĄ PRANEŠIMĄ RASITE SEA EUROPE VIEŠAI PRIEINAMAME PUSLAPYJE: www.seeurope.eu